tisdag 14 september 2010

moderaterna och socialdemokraterna


Moderaterna
Moderaterna vill göra så att det finns fler jobb i Sverige , dom tycker att alla ska kunna känna sig att jag har ett jobb att gå till.
Sen så vill dom sänka skatterna.

Jag tycker att kristdemokraterna är ett bättre parti om jag jämför med moderaterna ,för jag tycker att kristdemokraterna vill framföra mer och bättre saker .
Socialdemokraterna
Socialdemokraterna vill framför t.e.x att jobb ska finns till unga ,dom vill ha mera insatser till dom ungas jobb.
Sen vill dom också ”fixa” mycket jobb och siffrorna dom snackar om är 100 000 jobb , pratikplatser och utbildning.
Av dom 100 000 är det 20 000 jobb , praktik eller utbildning till dom unga .
Socialdemokraterna tycker att det finns för lite jobb att söka och det är därför dom vill tillsätta 100 000 jobb i Sverige.
Sen så vill dom ha högre ekonomi så att dom kan göra sjukvården bättre och göra skolorna bättre .
Egna tankar om det här :
 Kan det bli bättre ?
100 000 nya jobb eller utbildningar  det är ju bara bra , ta ner på arbetslösheten.
20 000 jobb till unga det är ännu bättre att få igång unga att jobba nu , så att alla unga inte bara sitter och inte gör någonting.
Dom tänker också på sjukvården det är också en positiv sak ,sjukvården måste vara bättre tycker jag det är så lång vänte tid om man har skadat sig därför mer jobb, det är lika med fler läkare.








Källa: Moderaterna: Broschyrer , socialdemokraterna broschyrer "vi kan inte vänta"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar